Spørsmål og svar

Pålogging

Hvorfor må jeg oppgi personopplysninger for å legge inn en bestilling?

Gammel Nok samler inn personopplysninger for å etablere et kundeforhold i vårt kundesystem. Vi registrerer navn, telefonnummer, adresse og epostadresse. Adresse benyttes for å kartlegge om vi kan levere tjenester i ditt område. Telefonnummer eller e-post kan brukes til å ta kontakt med deg som benytter tjenestene. 

 Hvordan behandler dere personopplysningene mine?

Behandling av personopplysningene skjer i henhold til nors personvernlovgivning. Du har rett til innsyn i informasjonen som er lagret og kan be om at informasjonen skal bli slettet.

Hvorfor må jeg opprette en bruker for å legge inn en bestilling?              

Ved å opprette en bruker får du et kundeforhold i Gammel Nok. Vi bruker informasjonen for å kunne presentere best mulig kandidat til å levere tjenester. Senere kan du se din historikk.

 

Bestilling

Hva kan Gammel Nok Hjelpe meg med?

Gammel Nok tilbyr ulike tjenester innenfor omsorg og praktisk arbeid. Du kan lese mer om hva vi tilbyr på våre hjemmesider

Hvordan kan jeg bestille tjenester i Gammel Nok?

Du kan benytte deg av vår booking-løsning, hvor du velger tjeneste, tid, sted og person til å levere tjenesten. For omsorgstjenester kan du se hvilke personer som utfører tjenester i ditt område, men det er ikke anledning til å bestille en avtale før vi har gjennomført en oppstartssamtale.

Hvorfor kan jeg ikke bestille en person til å utføre omsorgstjenester?

Nye kunder kan ikke velge omsorgsperson. Vi ønsker å sikre at det er riktig person som tilbys og vil derfor gjennomføre et møte og et prøvebesøk først. Når relasjonen er opprettet og begge parter er fornøyd vil personen gjøres tilgjengelig for fremtidige avtaler.

Hva koster tjenesten?

Prisen for enkelttimer er 630 kroner inkl. mva. Dersom du kjøper 10 timer eller mer vil prisen være 570 kroner per time.

Leveranse

Hvor kan dere levere?

Vi har ansatte som leverer tjenester i Oslo-området, på Innlandet og i Narvik. Vi er i stadig utvikling og har mål om å dekke områdene rundt de andre store byene i Norge i tiden som kommer.

Når kan dere levere tjenester?

Vi leverer praktiske tjenester på hverdager fra kl 0800-2100, på lørdager fra 0900-1800. Vi leverer ikke på søndager og offentlige helligdager. For omsorgstjenester gjøres det individuelle avtaler mellom kunde og Gammel Nok ansatt.

Må jeg ha nødvendig utstyr for utførelse av jobben?

Utgangspunktet er at Kunde stiller tilfredsstillende utstyr til disposisjon. Dersom Gammel Nok må holde verktøy / utstyr, vil Kunden belastes med et verktøytillegg på kr 50 per time.

Har Gammel Nok nødvendig utstyr?

Gammel Nok kan stille med utstyr, men alle våre ansatte har ikke alle typer verktøy og maskiner. Vår ansatte vil ta kontakt med deg for å gjøre en vurdering av om rett utstyr kan fremskaffes til avtalt tid for utførelse av oppdraget.

Er det tillegg i prisen for bruk av utstyr?

Vi fakturerer et tillegg på 50 kroner per time for bruk av Gammel Nok utstyr. Dersom vi må leie maskiner, fakturerer vi leiepris + 15 % påslag.

Hva skjer om dere ikke møter opp til avtalt tid?

Forsøk å få tak i den ansatte som er booket på oppdraget for å avklare hva som har skjedd. Dersom du ikke kan nå vedkommende, ta kontakt med Gammel Nok sentralt på 66 90 62 00 og avtal nytt tidspunkt.

Hva skjer om dere benytter kortere tid enn bestilt?

Gammel Nok fakturerer i henhold til medgått tid. Dersom du har bestilt 2 timer og vår ansatte gjør seg ferdig på 1 time, vil vi fakturere kun 1 time.

Hva skjer om dere benytter lengre tid enn bestilt?

Vår ansatte tar kontakt med deg dersom jobben tar lengre tid enn bestilt. Dere gjør da ny avtale om videre fremdrift.

Betaling

Hvordan betaler jeg for tjenesten?

Vi sender faktura per epost. Gammel Nok arbeider for å videreutvikle sine betalingsløsninger og vil tilby flere alternativer i fremtiden.

Kan jeg få kvittering?

Ja, du får tilsendt faktura.

Jeg har flere spørsmål, hvordan kan jeg kontakte dere?

Ta kontakt med ditt nærmeste Gammel Nok kontor gjennom kontaktskjema på hjemmesiden, eller send en mail til kontakt@gammelnok.no

Avbestilling

Kan jeg endre eller avbestille timen min?

Dersom du ønsker å endre avtalen, ta kontakt med ditt nærmeste Gammel Nok kontor. Avbestilling kan gjøres per e-post eller telefon. Ved avbestilling mindre enn 24 timer før oppdraget starter, påløper et gebyr tilsvarende en times fakturert arbeid.  Ved avbestilling under oppdraget, skal kunden betale for utført arbeid samt et avbestillingsgebyr tilsvarende en times fakturert arbeid.

Del denne artikkelen